piątek, 30 stycznia 2015

Prostackie ciastka paryskie



Kiedy po raz pierwszy dostałam ten przepis, nie wierzyłam, że ciastka mi wyjdą..
A już na pewno nie wierzyłam w to, że będą smaczne.
Pomyliłam się w obu przypadkach.
Ciacha są ekspresowe i naprawdę idealne do szybkiej kawki.

Potrzebujesz:

1 kostkę Palmy
2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki kakao
drobny cukier (najlepiej waniliowy) lub cukier trzcinowy

Pierwsze trzy składniki zagniatamy. Dzielimy masę na dwie części. Do jednej z nich dokładamy kakao i ugniatamy raz jeszcze.
Każdą z mas zwijamy w rulonik.
Oba ruloniki łączymy, chwilę "turlamy" by utworzyły jeden rulon.
Obtaczamy go w cukrze i wkładamy na ok 30 minut do lodówki.
Po tym czasie kroimy na małe plasterki, które można lekko spłaszczyć nożem.
Pieczemy ok 20 minut w 180 stopniach.
















Smacznego 
pani M.

12 komentarzy:

  1. te ciastka zawsze wychodzą i smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonana. Bez jajek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez rak mówiłam... Spróbuj! W najgorszym razie złożysz reklamacje;)

      Usuń
  3. Faktycznie szybkie ciacha :-) i wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ciasteczka z dodatkiem kakao. Twoje prezentują się rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają na pyszne. Czy zamiast palmy może być masło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle, że tak. Chociaż pewnie smak wtedy zyska troszke inny "odcień". Musisz pamiętać jedynie by to masło było miękkie, nie prosto z lodówki. Powodzenia i czekam na informację jak się udały!

      Usuń
  6. TE CIASTECZKA SA PROSTE DO WYKONANIA ALE MOZNA JE JESC BEZ KONCA PASUJA I DO KAWY I DO HERBATY I NA CHRUPANIE UKRADKIEM.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak nie wiele potrzeba aby cieszyć się fajnymi ciachami :D
    Jeśli ktoś ma problem czy woli zwykłe czy czekoladowe to od teraz nie musi się nad tym zastanawiać :)
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  8. 52 year-old Data Coordiator Florence Matessian, hailing from Gravenhurst enjoys watching movies like "Craigslist Killer, The " and Rappelling. Took a trip to Greater Accra and drives a Sierra 3500. przydatne tresci

    OdpowiedzUsuń

Za każdą konstruktywną uwagę, pochwałe oraz krytykę z góry dziękuję.